Ofte stillede spørgsmål

Er chiptuning skadeligt for min bil?

Chiptuning er på ingen måder skadeligt, nej. Vi har i flere år optimeret biler og har endnu ikke oplevet problemer forårsaget af chiptuningen.

Man skal se chiptuning som en optimering, altså en forbedring af den eksisterende software – dermed på ingen måder skadeligt. Er din motor mekanisk i orden, så er der ingenting at frygte.

Giver i motorgaranti?

Ingen virksomheder giver motorgaranti, og det gør vi naturligvis heller ikke. Eftersom vi ikke ved, hvordan bilen er kørt til de givne km, og hvorvidt service-intervallerne er overholdt, er det ikke muligt for os at vurdere din bil som værende 100% mekanisk i orden. Du køber et produkt, og ikke en forsikring af din drivline.

Vi garanterer dog, at vores software virker, og at din bil kommer til at køre optimalt efter vores chiptuning. Vi afleverer ikke bilen til dig før den kører optimalt.

Kan chiptuningen fjernes igen?

Din bil kan altid køres tilbage til komplet standard, vi gemmer originalfilen online og kan til enhver tid indlæse den fra 500,- DKK.

Min bil er allerede tunet, hvad gør jeg?

Er bilen allerede tunet og vi ikke kan optimerer yderlige, vil man blive opkrævet 500,- DKK for rullefeltsmålingen. Er bilen allerede tunet og kunden vil have optimeret videre pålægges der et gebyr på 1000,- DKK

Er chiptuning lovligt?

Chiptuningen har ikke nogen indflydelse på synstjek. Da bilen kommer til at forurene mindre end før, vil dette kun være til din fordel – Vi gør dog opmærksom på, at ÆNDRING AF BILENS HARDWARE kan have indflydelse på synstjek. Skulle din bil komme ud for en ulykke, så kan eventuelle forsikringsselskaber i Danmark hverken dokumentere, eller konkludere at tuning af din bil er årsagen til ulykken.

Hvorfor optimere din bil?

Hvorfor chiptuner man en bil?

Der kan være flere forskellige årsager til at man som kunde vælger at optimere sin bil. De hyppigste årsager er at man får en hurtigere, friskere og sundere bil. Mere trækkraft, forbedret speederrespons og ofte laverer forbrug – det kan man ikke sige nej til.

Eftersom bilen får en skræddersyet software som egner sig specifikt til den bil, betyder det at bilen kører med nogle sundere blandingsforhold og lavere opererende temperaturer.

Hvorfor er det ikke gjort fra fabrikken?

Dette er nok det hyppigst stillede spørgsmål: Når producenten udvikler software til biler, udvikles softwaren ikke specifikt til den enkelte model. Producenten udvikler af økonomisk fordelagtige årsager, nogle generelle programmer, hvor de forskellige versioner indeholder forskellige limiters (begrænsere). Dette gør så at en bil med potentiale til f.eks. 200hk kun ruller ud af fabrikken med 150hk. Men det gør samtidig at bilen egner sig til at kører i både Norden, hvor vi har rimelig højt lufttryk (grundet vi er tæt på havoverflade), og samtidig også i andre steder i verden, hvor man er langt over havoverfladen og dermed har lavt luftryk.

Herefter er det nødvendigt med en skræddersyet optimering, som bliver udviklet til netop din bil, for at din bil kører bedst muligt, med den bedste effekt, laveste forbrug, sundeste blandingsforhold og lave forbrændingstemperaturer.

Hvad er forskellen på stage 1, 2 og 3?

Ved Stage 1 forstås der at man optimerer en bil ved kun at lege med softwaren. Dette er mest populære, da det egner sig til hverdagsbrug uden at skulle lave nogle konstruktive ændringer på bilen. En Stage 1 er fuldkommen lovlig og kan laves på alle biler, såfremt værktøj på markedet kan programmerer dem (en corolla fra 93 kan ikke tunes 🙂 ).

Ved Stage 2 forstås der at man i forbindelse med optimering af bilens software, også udskifter forrør til et direkte rør uden katalysator eller partikelfilter – bedre kendt som downpibe. Samtidig anbefales der ved Stage 2 også at udskifte indsugningen og eller intercooleren. Eftersom en Stage 2 indeholder konstruktive ændringer, egner det sig ikke til hverdagsbrug på offentlig vej, da bilen ikke kan godkendes med disse konstruktive ændringer.

Ved Stage 3 forstås der at man i forbindelse med optimering af bilens software og hardware fra stage 2, også udskifter turbo. På samme måde som Stage 2 gælder der at man pga. de konstruktive ændringer ikke kan få godkendt bilen.

Hvorfor er forøgelsen på min bil ikke så stor som på andre?

Da maskiners opbygning er forskellige, og maskinerne er bygget af forskellige komponenter i forskellige størrelser – betyder det at udfaldet af en optimering dermed også er forskelligt. Nogle biler kan gå fra 102hk til 220hk og andre fra 230hk til kun 250hk. Er du interesseret i at vide hvor meget der kan hives ud af netop din bil – så kontakt os idag.

Standardbetingelser

Indgåelse af aftale

Ved indgåelse af aftale, forpligter du dig at dukke op. Hvis du mod forventning ikke kan dukke op til den aftalte tid, kan vi ombooke eller aflyse aftalen – dette skal ske senest 24 timer før aftalt tid.

Ved udeblivelse fra aftale vil man blive faktureret for 50% af opgavens pris.

Køb af hardware

Al hardware der forhandles igennem os indeholder 25% dansk moms, og bliver solgt efter de danske standardbetingelser for handel mellem erhverv og privat eller erhverv til erhverv.

Da vi har samarbejdsaftaler med mange leverandører verden over, kan vi tilbyde mange forskellige løsninger når det kommer til hardware. Vi stræber efter at levere det bedste kvalitet på markedet, og tilbyder derfor ikke de billige produkter som er tilgængelige på markedet.

Er du interesseret i kvalitets hardware så send og en mail nu !

Reklamation

Da du køber en service-ydelse og ikke et fysisk produkt, er der ingen reklamationsret. Vi tilbyder dog det man kalder tilfredshedsgaranti – hvilket betyder at vi ikke afleverer bilen til dig før begge parter er 100% tilfredse med resultatet.

Allerede tunet bil

Hvis din bil allerede er tunet, og du som kunde ikke var opmærksom på dette – vil du blive opkrævet 50% af opgavens pris for brugen af vores tid.